Monday 9 January 2012

kalau DAPAT.... kalau TAK DAPAT....

 OK...uolllss sila bce entry aku ni ok....
betul tak dgn dunia ari nie...hehehe...
bila DAPAT sedap je ayat kite kan.....
tp...bila TAK DAPAT...wahh!!macam2 la y kua dr mulut kite....
lumrah kehidupan la katekan.....huhu...

MAKAN
ayat DAPAT          :  "Sedap betol la makan kt cni..lg sedap klu ko y belanje...
                                  Rugi btol la sape xikut..."
ayat TAK DAPAT : "Elehh..igt aku teringin sgt nak makan kt situ, nak pulak
                                 dia y blanje..xkebulur la aku".

KERJA
ayat DAPAT          :  "Sy rasa bangga dpt bekerja dgn pasukan dan syarikat y hebat
                                 seperti syrkat tuan dgn ini sy bjnji akn bkerja bsunguh-sungguh."
ayat TAK DAPAT : "Nasib baik aku xdpt keje kat situ, aku dgr bos dia skandal ngn
                                 pekerja dia. Company pn da nk bankrap, opis pn buruk!!"

CUTI
ayat  DAPAT        : "Terima kasih bos. Bos memang seorg y baik dan penyayang.
                                 Sy suka dpt bekerja di bwh pimpinan bos y adil dan saksama."
ayat TAK DAPAT : "Tak guna pnye org tua!!da la boroi, mintak cuti pn xbg...
                                 bukan aku mintak duit pun!!!klu dia dtg mntk maaf ngn aku jgn hrp!!"

AWEK
ayat  DAPAT         : "Jarang btl sy jumpa pmpuan mcm awk ni..da lawa, tak smbong
                                  pulak tu....untung betul sy kan??"
ayat TAK DAPAT : " Si Peah tu da la muka buruk!!!gemuk!!pendek!!!pas2 smbong
                                  pulak tu...  isshhhh..sape jd laki die kompem blh jd gile....."

KAWEN
ayat  DAPAT          : "Akhirnye dpt jugak kita kawen...jenuh jugak sy nk pujuk ayh awk..
                                  Nak dpt kurang seringgit duit hantaran pn tak dapat.."
ayat TAK DAPAT : "Nasib baik aku tak kawen dgn dia..klu tak da lama aku jd
                                 papa kedana!!bapak dia mntak hantaran smpi bpuluh ribu!!!
                                 rugi....rugi....!!"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...